n onderstaande handleiding wordt stap voor stap uitgelegd hoe je een rapportage via Mijn Data Mijn Business kunt aanleveren. Heb je na het lezen van de handleiding nog vragen of is het toch nog niet helemaal duidelijk, neem dan contact op met onze supportdesk.
Handleiding voor verzenden via MDMB
Om een rapport te verzenden klik je op de knop “Nieuwe rapportage”.
Stap 1: Ontvanger
In dit scherm vul je de informatie van de ontvanger in.
- Aanleverkenmerk: bedoelt voor je eigen administratie, je mag zelf bepalen wat je hier invult. Voorbeeld: Focus B.V. 2019.
- Berichtsoort: kies het type rapportage dat aangeleverd wordt.
- Ontvanger: ontvangende partij kiezen.
Zodra alles ingevuld is kan je op “Doorgaan” klikken.
Stap 2: XBRL uploaden
Sleep het SBR bestand of selecteer deze via uw verkenner. Als dit succesvol is verlopen krijg je het volgende overzicht te zien.
Als je bestand succesvol geüpload is klik je op "Doorgaan".
Stap 3: Informatie belanghebbende
- KvK nummer: vul het KVK nummer in van de belanghebbende partij.
- Bedrijfsnaam: naam van het bedrijf waar je voor rapporteert.
Stap 4: Samenvatting en verzenden
Je krijgt een overzicht van alle gegevens. Controleer deze goed voordat je op “Verzenden” klikt.
Nadat het bericht verzonden is zijn er twee mogelijke uitkomsten:
- Het bericht is succesvol verzonden.
- Het bericht is niet succesvol verzonden. In dit geval krijg je een foutmelding te zien. Kan je deze zelf niet oplossen, neem dan contact op met onze support: contactgegevens.
Status van de verzending
Het is mogelijk om nogmaals de status van de verzending te controleren wanneer deze reeds verstuurd is. Klik op “Verzonden” om het overzicht naar voren te brengen.
Tip: maak gebruik van de filter-functie om de gewenste rapportage te vinden